Grafika, 3d-s modellezés, renderelés, formatervezés, dizájn
Gépészeti és építészeti műszaki rajzolás - szerkesztés

Home
Munkáimból
Munkatapasztalat
Fotózás
Árak
Kapcsolat
Blog

Fotorealisztikus látványtervek

A raytrace (fénysugárkövetés) 3ds virtuális modellek és fényforrások által szimulált képszámítási technika.

Az raytrace nem mondható egyszerűnek, de sok esetben nagyon gazdaságos.
Az eljárás segítségével  úgy készíthetünk termékekről, házakról, stb. fénykép szerű grafikákat, hogy a tárgyat/tárgyakat a valóságban nem készítjük el (csupán virtuálisan 3d-s modellek formájában építjük fel őket).

A raytrace általában a következő módon készül:

A modellek elkészítése után meg kell határozni annak felületeinek fizikai tulajdonságait (szín, felületi érdességek, tükröződés, fényáteresztés, stb.) majd az egészet el kell helyezni az un. scenerybe (a scerey egy virtuális műterem, ami szintén 3d-s modellekből épül fel). A berendezés után elhelyezzük a szintén virtuális fényeket és a kamerát. A bevilágítás nagy odafigyelést és türelmet igényel.
Ha a próba exponálásokon túl vagyunk és minden megfelelőnek látszik az elő-renderelésnél mehet az exponálás. Az újabb raytrace algoritmusoknak köszönhetően a képek nagyon élethűek, de a számolási idő - felbontástól és a scenery bonyolultságától függően - nagyon hosszú is lehet.